RaKaN-RaKaN SeTiA

kLiK-kLiK LaH DiSiNi

Thursday, 15 December 2011

~WaNiTa PeRtAmA mAsUk SyUrGa SeBeLuM AnAk Rasulullah S.A.W~



Siti Fatimah adalah anak Rasulullah yang mempunyai budi pekerti yang baik dan beliau amat taat kepada ajaran Islamdan sifat-sifatnya sama seperti bapanya yakni Nabi Muhammad S.A.W. 
Pada suatu hari ketika Rasullah sedang bercerita tentang kenikmatan syurga kepada Siti Fatimah, maka baginda pun bersabda, “Aduhai anakandaku, ada seorang perempuan kebanyakan (orang biasa) yang akan masuk syurga lebih dahulu daripadamu”.
 
Mendengar sahaja kata-kata ayahandanya itu, maka berubahlah air mukanyaa lantas menangis dan berkata, “Siapakah perempuan itu wahai ayahanda? Macam mana halnya dan bagaimana pula amalannya sehingga dia dapat lebih dahulu masuk ke dalam syurga daripada anakanda? Ayahanda, khabarkanlah di mana dia sekarang”
 
Lalu Rasulullah S.A.W bersabda, “Dia adalah seorang wanita yang miskin, tinggal di Jabal Uhud, kira-kira 3 batu dari Madinah”. Tanpa membuang masa, Siti Fatimah pun keluar pergi mencari perempuan yang dikatakan masuk syurga terlebih dahulu daripadanya. Setelah dia sampai ke rumah perempuan itu, lalu dia mengetuk pintu sambil memberi salam.

Sunday, 11 December 2011

~iKLaN tErBaiK~

Adakah korang ingat lagi iklan-iklan dibawah nie?Sila-sila la tengok yer..hehe

iklan zappel 80an


iklan maggie 1972



Monday, 21 November 2011

~pErLaWaNaN AkHiR - HaRiMaU MuDa Vs GaRuDa MuDa~


Malam ini perlawanan akhir untuk Harimau Muda menentang Garuda Muda..Aku harap Harimau Muda menang malam nie...ooooo..Ma....Lay....Sia....Tanah tumpah darah ku...huhu...Emas untuk bola sepak negara dalam genggaman kita...yeeaahh!!

~LeLaKi KuLiT GeLaP LeBiH SeKsI??~

Lame aku xupdate blog aku nie..huhu..Maklum la sibuk bekerja la katakan..Entri aku hari nie menarik perhatian aku..Betul ke lelaki bekulit gelap lebih seksi??Macam tak pecaya je aku bila dapat tau info nie..


p/s : - aku fikir-fikir balik aku nie seksi ke..haha..

Saturday, 8 October 2011

~MaNa sAtU??~

SUSU PROTEIN

VS

PUMA CABANA


Aku tak tahu mana satu yang patut aku utamakan dahulu..Pening dan confius aku skang nie..hmmm

Monday, 26 September 2011

~TiNgGaL KeNaNgAn BeRsAmAnYa~

Aku nak berkongsi sedikit kisah percintaan aku yang hanya tinggal kenangan sehingga sekarang..
Gambar diatas adalah gambar gadis yang pertama muncul dalam hidup aku..Kiranya dia nie 1st luv aku la..Masa sekolah dulu aku tak pernah pun couple..Sibuk dengan belajar je..huhu..Aku kenal dengan dia semasa aku belajar di Poli PD 6tahun lepas..huhu..cepatnya masa berlalu..Aku berkenalan pun semasa aku chatting kat MIRC..tak silap aku la..Gadis nie asal Melaka..Aku Negeri Sembilan..Jumpe pun sebulan sekali..Kadang-kadang 2 kali..Hampir tiap-tiap hari aku sms je dengan dia.haha..Maklumla berjauhan..Rindu membuak-buak tiap-tiap hari..Percintaan aku dengan dia hanya bertahan 3tahun disebabkan aku tak tahan dengan perangai dia dan sebab............sambung dibawah...
 Sebab....aku dah berjumpe dengan gadis diatas nie..huhu..Kiranya dia 2nd luv aku la..Aku berkenalan dengan dia pun semasa aku dah memasuki alam pekerjaan dan masih berpunya..Dia satu tempat kerja dengan aku dulu..Aku tak tau la macmana aku leh merampas dia dari ex-bf dia..Mungkin aku nie romantis agaknya..haha..Dengan dia nie tiap-tiap hari aku jumpe..Maklumla satu tempat kerja..Kadang-kadang aku pergi dan balik kerja bersama-sama dengan dia..Dia nie memang lembut orangnya berbanding 1st luv aku..Kalau dia naik angin..Aku senyap je la..hehe..Aku memang sayangkan dia sampai sekarang..Tapi aku dengan dia tak de jodoh..Percintaan aku dengan dia hanya bertahan hampir 3tahun sewaktu dia dah bekerja disektor kerajaan..Biasala..manusia berubah kan..Aku nie hanya kerja kilang je..hmmm..Aku redha je..Mungkin balasan yang aku lakukan pada 1st luv aku agaknya..
Sekarang aku berbahagia dengan hidup aku walaupun aku ber'status'kn 'single'..Tak der sape yang nak kongkong idup aku..Aku bebas pergi kemana-mana yang aku suka..Kalau ade jodoh..adela..kalau tak der..Redha je..

p/s :- gambar-gambar ex-girlfriend aku diatas aku curi-curi amik dari laman FB masing-masing dengan menggunakan  FB adik aku..sebab aku telah di'blocked' oleh diorang..kejam kan diorang..hmmm..



~TiNgGaL KeNaNgAn~

Tajuk entri aku hari ini mengingat aku kembali 5tahun yang lepas semasa aku mempunyai satu band ber'genre' kn BLACK METAL..Nama band aku Cemetery Of Massacre..Macam gerun la pulak nama band aku nie kan..hehe..
Band aku nie genre je black metal..Tapi korang jangan salah sangka pulak..Kitorang hanya layan muzik je..Tak der sampai terpesong jadi black metal yang puja-puja setan tu..huhu..
Nak dijadikan cerita...Aku nie dulu nya biasa-biasa je..Tak de la nak join hip-hop ke..grunge ke..punk bagai..Tapi bila member aku nie perkenal kan aku muzik black metal..terus aku layan..sebab aku minat
dengan muziknya..kalau aku tension mesti aku layan..hehe
Antara band yang aku layan seperti cradle of filth,illlnath,kalmah,dimmu borgir..Sampai sekarang aku masih lagi layan..
Tapi band aku nie hanya tinggal kenangan aku je sekarang nie..Masing-masing dah bawak diri..Ade yang dah berumah tangga..Bak kata Malik dalam cite KL Gangster.."aku dah cuci tangan"..haha

Saturday, 10 September 2011

KOPI SUSU DAN NESLO AIS

KOPI SUSU

NESLO


Kedua-dua minuman nie memang kegemaran aku..Kalau aku lepak kedai-kedai mamak..Aku mesti order salah satu minuman diatas..Memang terbaik la..Aku dah menjadi peminum tegar untuk kedua-dua minuman kegemaran aku nie..hehe..

Sunday, 4 September 2011

RAYA TAHUN INI

Al-kisah aku ini memang aku sendiri pun terkejut dengan diri aku gak..tak penah2 aku shopping sakan raya tahun nie..hehe


SEPASANG BAJU QUICKSILVER

 SEHELAI BAJU BODY GLOVE 

 SEHELAI JEANS EDWIN

 SANDLE DAN BEG DUIT

Semua barang-barang nie aku beli last-last minit nak raya..Dari pagi aku panjat naik K.L..Sehinggalah ke Seremban..Seharian aku shopping dengan sepupu aku..hehe..Berhabis la dalam RM400 aku beli pakaian raya aku nie..Aku bukan nya membazir tapi aku fikir nie semua setahun sekali je nak melaram..Tak salah kan kalau kita nak mempergunakan duit hasil titik peluh kita untuk barang yang akan kita pakai lama..Yang penting kita sendiri puas hati apa yang kita beli..=)


KEK BATIK

Nie la kek kegemaran aku..kalau mak aku buat kek ini..aku sorang pun boleh habiskan sampai licin pinggan..Nak-nak masa raya nie..mak aku baru buat kek ini..memang abis la aku kejekan..hehe..=)

Saturday, 3 September 2011

LAYAN....

Dalam kebosanan yang dah sampai tahap gaban..Aku pun layan lagu nie..hehe


Sunday, 28 August 2011

SeLaMaT HaRi RaYa

Assalammualaikum kwn2...Dikesempatan hari raya tak lama lagi akan menjelma..Aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA...MAAF ZAHIR DAN BATIN..

Sunday, 21 August 2011

MANA MAK??

Baca dan hayati la cerita di bawah ini.....


Jam 6.30 petang.
Mak  berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.
Ayah baru balik dari sawah.
Ayah tanya Mak, Along mana?
Mak jawab, Ada di dapur tolong siapkan makan.
Ayah tanya Mak lagi, Angah mana?
Mak jawab, Angah mandi, baru balik main bola.
Ayah tanya Mak, Ateh mana?
Mak jawab, Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?
Ayah tanya lagi, Adik dah balik?
Mak jawab, Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.
Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.
Dua puluh tahun kemudian
Jam 6.30 petang
Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.
Ayah tanya Along, Mana Mak?
Along sedang membelek-belek baju barunya.  Along jawab, Tak tahu.
Ayah tanya Angah, Mana Mak?
Angah  menonton tv.  Angah jawab, Mana Angah tahu.
Ayah tanya Ateh, Mana Mak?

Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh  yang  asyik membaca majalah. 

Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?" 

Ateh  menjawab, Entah. 

Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.
Ayah tanya Alang, Mana Mak?
Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.

Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu.

Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.
Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"
Tiba-tiba adik bungsu bersuara, Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!
Tersentap hati Ayah mendengar  kata-kata Adik. 

Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu. 

Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nomor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah.  Mak  resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak  mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.

Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?" 

Semakin anak-anak  Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .
Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.

Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan  memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan  bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.  

Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak  lakukannya.

Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.
Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi. 

Mak letakkan  bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus  kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda  faham. 

Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak  sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."

Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.

Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.

Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur.  Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.

Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan. 

Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira  dan  berlari mendakapnya seperti dulu. 

Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan  setiap malam.
Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak  masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak. 
Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak  berangkat." 

Mak  minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan  balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta.  Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.

Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak  ingat kata-kata ayah, Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun.  Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa  menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang  merasa anak-anak   mengangkat kita kat bahu mereka.
Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak. 
Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan. 

Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak.
Beberapa tahun kemudian
Mak Uda tanya  Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, Mana mak?.
Hanya Adik yang jawab, Mak dah tak ada. 
Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit. 

Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi. 

Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak.  Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa  Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.
Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat. 

Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.
Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak.. 
Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai.
Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,
"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?".  Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya.
Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini  tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , "Mana mak?" "

Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."

"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh.. 

Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"    

Ayah  tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan "Mana Mak?"  masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia. 
Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak yang kadang-kadang lupa persaan ibu. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa. Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya. Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?

wallahua'lam..

Sunday, 14 August 2011

CARA MUDAH UNTUK MENCARI PERMULAAN MUKA SURAT JUZUK AL-QURAN

Aku nak berkongsi sedikit ilmu yang telah aku dapat nie...Selamat mencuba...

Cara mudah mencari muka surat dlm Quran..!!!

Mari Kita Cuba....!

Al-Quran adalah peninggalan Rasulullah kpd kita semua umatnya.
Ada 2 benda yg Nabi Muhammad s.a.w tinggalkan kepada kita iaitu
Al-Quran dan juga Sunnah utk kita semua amalkan. Berapa kali

korang baca Al-Quran sehari? 1 kali? 2 kali atau dalam solat

sahaja? Pahala paling senang nk dapat adalah melalui pembacaan
Al-Quran kerana setiap huruf diberikan 10 pahala, tambahan pula
Al_Quran adalah kalam Allah (dtg daripada Allah sendiri bukan
diciptakan manusia)


Tip yg nk kongsikan ni adalah cara utk menghafal muka surat

setiap juzuk Al-Quran. Memang menakjubkan kerana hanya dengan

menggunakan formula matematik ringkas, kita dapat tau muka surat
setiap juzuk Al-Quran.


Jom sama2 kita belajar...


Contoh 1

Jika anda ingin mengetahui Juzuk 5 di halaman ke berapa:

5-1 = 4, 4 perlu didarab dengan 2 jadi 4 x 2 = 8

Letakkan no 2 selepas jawapan.

Jadi, juzuk 5 adalah pada halaman 82

Sekarang lihat pada Quran dan anda akan lihat Juzuk 5 bermula

pada halaman 82. Menarikkan?


Contoh 2

Jika anda ingin mengetahui Juzuk 10 di halaman ke berapa:

10-1 = 9, 9 perlu didarab dengan 2 jadi 9 x 2 = 18

Letakkan no 2 selepas jawapan.

Jadi, juzuk 10 adalah pada halaman 182



Contoh 3

Jika anda ingin mengetahui Juzuk 23 di halaman ke berapa:

23-1 = 22, 22 perlu didarab dengan 2 jadi 22 x 2 = 44

Letakkan no 2 selepas jawapan.

Jadi, juzu 23 adalah pada halaman 442



Subhanallah, memang menakjubkan. Sama2 kita kongsikan kepada

kawan2 kita, adik2 kita, famili2 kita supaya kita sama2 mendapat
pahala.

wassalam............

YAKJUJ DAN MAKJUJ

Hari ini aku nak kongsi sedikit sejarah-sejarah yang berkait rapat dengan yakjuj dan makjuj melalui video yang aku dapat..Aku harap ilmu sejarah aku nie dapat berkongsi dengan korang semua..Hayati dan fahamilah video yang nak disampaikan ini..kite kena sedar...Dunia sekarang berada difasa ke-4..Bila-bila masa je dajjal akan dapat takluk Palestin untuk dapatkan masjid Al-Aqsa untuk dijadikan HQ dia untuk memerintah...Renung2kanlah...


 
Part 1 (Pembukaan)


Part 2 (Zulkarnain)

Part 3 (Tembok dan Asal-usul)
Part 5 (Dengan cara penipuan)
Part 6 (Dajjal 1/4)
Part 6 (Dajjal 2/4)
Part 6 (Dajjal 3/4)
Part 6(Dajjal 4/4)

Part 7 (Imam Mahdi 1/4)
Part 7 (Imam Mahdi 2/4)
Part 7 (Imam Mahdi 3/4)
Part 7 (Imam Mahdi 4/4)
Part 8 (Nabi Isa)
Part 9 (Penutup)
Renung2kanlah...Selamat beramal...

LAMBANG ISRAEL PADA SYILING BARU MALAYSIA


MUNGKIN ramai pembaca yang sudah mengetahui tentang berita kemunculan matawang syiling baru Malaysia yang diumumkan di laman sesawang rasmi Bank Negara Malaysia baru-baru ini..

Pembaharuan yang jelas boleh diperhatikan, Bank Negara Malaysia akan mengeluarkan duit syiling berwarna kuning keemasan dengan nilai RM 0.50 dan RM 0.20 di samping duit syiling bernilai RM0.10 dan RM0.05 bewarna perak dengan cetakan corak yang baru.

Namun begitu, satu perkara yang agak mengejutkan apabila dilihat jelas terdapat cetakan corak "Star of David" yang menyerupai bendera Israel pada duit syiling baru bernilai RM0.10.
Rujuk gambar di bawah ini.



Persoalannya, adakah "Star of David" sengaja dicetak pada duit syiling terbaru ini atau ia skadar suatu kebetulan? Apa perlunya lambang bintang enam ini diguna untuk
 
menggantikan lambang bulan dan bintang pada syiling lama?

Jika dilihat, lambang bulan dan bintang pada duit syiling sebelum ini menggambarkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Jika "Star of David" pula digunakan,
 
adakah ia menggambarkan sokongan secara tersirat Malaysia kepada negara Yahudi Israel dan agenda Freemason?



Jelas sekali, inilah hasil nasihat Yahudi APCO yang dibayar RM77 juta setahun oleh kerajaan sebagai penasihat pentadbiran kerajaan Rosmah Mansor.
 

"Sengaja tak mahu pakai lambang bulan dan bintang, tak mahu dunia tahu Islam agama rasmi Malaysia..."

Sunday, 7 August 2011

KISAH CINTA PISANG

Biasa dengar cerita percintaan Uda dan Dara, Romeo dan Juliet dan sebagainya yang sanggup buat apa saja demi cinta mereka yang kononnya cinta sejati.
Ini dara, awek yang sedang mekar..

Ini pula Uda, pakwe kepada dara..

Mereka sedang kemaruk bercinta..

Biasalah tengah kemaruk bercinta. Mereka tak endahkan pesanan Sohaimi Mior Hassan – . .jangan pegang-pegang, duduk renggang-renggang.Pergi clubbing setiap malam..

Mamat ini pula ialah Sumardi iaitu kawan kepada Uda yang jeles melihat kawannya bergembira..

Sumardi sudah report kepada ayah si dara. Ayah si dara hangin satu badan tidak merestui percintaan mereka..

Kerana ayahnya sudah ada calonnya sendiri iaitu si Ajoi anak orang kaya tetapi merupakan samseng Kg Dusun.

Ayahnya terus mengahwinkan Dara dengan Ajo..

Uda frust giler dan mengikut kata syaitan dan membuat keputusan bodoh, membunuh dir..

Si Dara yang tak berapa nak dara tadi pun rasa bersalah dengan kematian si Uda.
Dia pun membuat keputusan nekad juga…
:
:
:
:
Terjun ke kuali yang penuh minyak panas…

Berakhirlah riwayat mereka . Inilah kisah sadis Uda dan Dara..macam cerita drama-drama Melayu, sinetron, hindustan dan sebagainya samada nak jadikan happy ending atau sad ending dan orang-orang kita pun berair-air mata menghayati cerita ini dan memollow cerita ni setiap hari dari episod 1 hingga ke episod 49.

Sunday, 31 July 2011

NaMa SeBeNaR KeReTa

BMW: Brings Me Women.

Description: cid:1.3922862738@web120308.mail.ne1.yahoo.com


LEXUS: Luxury EXports to United States .


Description: cid:2.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com




FIAT: Failure in Italian Automotive Technology.


Description: cid:3.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com


FORD: For Only Romantic Drivers


Description: cid:4.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com



HYUNDAI: Hope You Understand Nothing's Drivable And Inexpensive.


Description:

 cid:5.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com



VOLVO: Very Odd Looking Vehicular Object.

Description: cid:6.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com

PORSCHE: Proof Of Rich Spoiled Children Having Everything.


Description:
 cid:7.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com

KIA: Kills In Accidents




Description: cid:8.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com


OPEL: Old People Enjoying Life


Description: cid:9.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com



TOYOTA : The One You Only Trust, Always


Description: cid:10.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com



PROTON: Powerwindow Rosak Oooh Tidaaaakkkk Ohhhh Noooooo!

err...
Description:
 cid:11.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com


Description:
 cid:12.3922862739@web120308.mail.ne1.yahoo.com

Sunday, 24 July 2011

GOLONGAN YANG DIDOAKAN MALAIKAT

Aku nak kongsi ilmu yang aku dapat nie..Selamat beramal..

Antara orang yang mendapat doa malaikat ialah:
1. Orang yang tidur dalam keadaan bersuci.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesiapa yang tidur dalam keadaan suci, malaikat akan bersamanya di dalam pakaiannya. Dia tidak akan bangun hingga malaikat berdoa: “Ya Allah, ampunilah hamba-Mu si fulan kerana tidur dalam keadaan suci.”

2. Orang yang sedang duduk menunggu waktu solat.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Tidaklah salah seorang antara kalian yang duduk menunggu solat, selama ia berada dalam keadaan suci, kecuali kalangan malaikat akan mendoakannya: ‘Ya Allah, ampunilah ia. Ya Allah sayangilah ia.’”

3. Orang yang berada di saf depan solat berjemaah.
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat-Nya berselawat ke atas (orang) yang berada pada saf depan.”

4. Orang yang menyambung saf pada solat berjemaah (tidak membiarkan kekosongan di dalam saf).
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: “Sesungguhnya Allah dan kalangan malaikat selalu berselawat kepada orang yang menyambung saf.”

5. Kalangan malaikat mengucapkan ‘amin’ ketika seorang imam selesai membaca al-Fatihah.
Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya: “Jika seorang imam membaca…(ayat terakhir al-Fatihah sehingga selesai), ucapkanlah oleh kamu ‘aamiin’ kerana sesiapa yang ucapannya itu bertepatan dengan ucapan malaikat, dia akan diampuni dosanya yang lalu.”

Saturday, 23 July 2011

SALAHKAH AKU

Tajuk aku kali nie memang amat berperasaan bagi aku gak la..aku rasa kecewa sangat dengan sesetengah manusia yang suke menyinggung perasaan aku..aku nie tak pernah pun kacau atau ganggu hidup orang..tapi orang yang suke ganggu hidup aku..
Salahkah aku??Satu tajuk luahan perasaan aku hari ini..Salahkah aku menjadi manusia yang berkulit gelap??Aku tak tahu la kenapa orang suke membanding2 kan warna kulit..Aku memang sedar aku seorang manusia yang berkulit gelap..kenapa orang harus mempertikaikan soal warna kulit ini pada aku..aku tak paham..kenapa ade manusia macam ini..aku dihina dan diejek2 hampir setiap hari di tempat keje aku..alasan diorang hanya nak bergurau dengan aku..kalau nak bergurau pun..takkan la setiap hari nak cakap benda yang sama pada aku..aku naik muak dengan ejekan diorang tu sume..harap belajar je tinggi..tapi otak letak dekat lutut..diorang nie sume patut hina tuhan lagi bagus..sebab tuhan yang cipta dan jadi kan aku macam ini..itu pun diorang tak boleh pikir ke..diorang nie sume memang berhati busuk dan gelap..ade yang mengatakan aku nie tak layak dapat pempuan yang berwajah cerah..sebab tak sepadan..padahal aku penah ade girlfriend yang berwajah putih dulu..tapi nak buat mcmana..aku tak ade jodoh dengan dia..aku terima je..
Salahkah aku??aku doakan..orang2 yang selalu menghina dan mengejek aku akan terima balasan yang lebih teruk..kita manusia sama je..tak perlu la nak membanding2kan..orang2 yang macam tu pikir diri diorang tu hebat..sebab tu la suke menghina orang seperti aku nie..aku redha je apa yang korang buat aku..sebab Allah Maha Adil...tunggu je la balasan yang korang akan terima nanti..Amin...

Thursday, 21 July 2011

7 GOLONGAN NAUNGAN DI AKHIRAT

Aku nk kongsi tajuk aku hr nie ngn kwn2..renungkan2 la..dan fahamila...


Pada hari pertama pengadilan di padang mahsyar, seluruh manusia berhimpun semenjak manusia pertama iaitu Nabi Adam sehinggalah manusia terakhir. Keadaan manusia pada hari itu sesuai dengan amalannya semasa di dunia dahulu.

Rasulullah SAWmenggambarkan ada tujuh golongan manusia yang akan mendapat pertolongan dan naungan pada hari itu, menerusi sabda beliau yang maksudnya:

Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naungan-Nya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: Pemerintah yang adil, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: Aku takut kepada Allah!, orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah. (HR. Abu Daud dan Ibnu Majah)

Terdapat tujuh golongan yang bakal mendapat naungan di hari akhirat kelak iaitu sesuai dengan hadith di atas, iaitu:

Saturday, 16 July 2011

GEREJA VATICAN DAN SURAH AL BAQARAH (AYAT 278-281)

AKU NK KONGSI INFO DAN ILMU NIE DGN KORG SUME..BC DAN FAHAMILAH APA YG CUBA DISAMPAIKAN..MUNGKIN KORG AKAN SEDAR SLPS MEMBACANYA...

Petikan cerita di bawah telah berlangsung di antara sahabat saya dengan
jirannya.Dan perbualan ini berlaku dalam 2 sesi yang telah dihimpunkan menjadi 1 cerita
yang panjang,Kerana kurniaan dari tuhan dengan anugerah ingatan yang kuat lah, maka kisah ini
diceritakan semula dengan tersusun.Kalau perlu bagi anda untuk mengedarnya ke khalayak ramai,
Maka cetaklah artikel ini dan bincangkan dengan mana-mana pemimpin yang bersedia berkongsi pendapat.Itu pun kalau mereka mahu meluangkan masanya ataupun akhirnya anda akan menerima
ejekan atau sindiran yang memalukan.Namun hakikat cerita yang bakal anda baca ini,benar-benar bakal menyebabkan anda tersentak dari lena yang panjang,samada anda sendiri seorang yang beragama Islam,atau tidak beragama,atau anda sendiri tidak beragama,kepada anda yang beragama Christian, perhatikan apa yang telah pemimpin anda lakukan…
Sahabat saya ini seorang yang beragama Islam & berbangsa Melayu dari Malaysia .Dan jirannya itu seorang Paderi tahap tertinggi tinggal di New York yang amat rapat hubungannya dengan Paus & mempunyai talian yang rapat pula dengan( Vatican ~ Iluminati ~ Freemason ~ Knight of Templar ).
Sahabat saya ini amat fasih berbahasa Inggeris seperti mana orang Nusantara fasih berbahasa Melayu,
Oleh itu tidak menjadi masalah untuk memahami seni bahasa Paderi ini dalambahasa Inggeris.
Lalu disusun terjemahan ini kepada Bahasa Melayu yang mulia dan indah ini,Bahasa kerabat diraja..
Sebelum memulakan bacaan di bawah.Pada perenggan-perenggan yang tertentu, silalah skrol balik ke atas dan baca semula ISTILAH ini bagi tujuan pemahaman:

Istilah Yang Wajib Anda Fahami
Vatican - pusat pemerintahan agama Christian (mazhab Roman Katolik) terletak di Rom
Paus - ketua agama Christian Sedunia, jawatan ini sekarang dipegang oleh manusia bernama Pope Benedict
Lucifer - adalah nama lain bagi Iblis (seperti dalam catatan Al-Quran) beliau adalah makhluk dari kalangan Jin,dahulunya beliau bernama Azazil
- Azazil menjadi pegawai peringkat tertinggi di alam langit sehingga
dapat memimpin malaikat
- keengganan Azazil sujud “tanda hormat” pada jasad manusia bernama Adam
menyebabkan dia disumpah
- lalu Azazil ditarik nikmat pegawai terhebat dan menjadi sehina-hina
mahluk berakal
- maka, Azazil = Iblis (adalah makhluk yang sama, sedangkan anak-anaknya
bernama Syaitan)
- Iblis jumlahnya 1 orang sahaja, sedangkan syaitan berjumlah berbillion2…
Anti Christ - nama lain bagi Al-Masih Dajjal (gelaran oleh orang Islam)
- matanya telah buta sebelah (hari ini terkenal dengan symbol mata 1)
- baying-bayang kehadirannya ialah (segitiga, mata 1, pyramid, singa)
Jesus - nama lain bagi Al-Masih Isa (gelaran oleh orang Islam)
- akan diturunkan tak lama lagi (melalui tanda-tanda di Tasik Galilee )
Allah - adalah tuhan kepada seluruh alam galaksi ini
- jumlahnya hanya 1 dan dialah satu-satunya tuhan yang wajib disembah
- tuhan itu tidak bersifat seperti makhluk (ada diajar dalam Islam)
Adam - manusia pertama ciptaan Allah
- Hawa adalah nama perempuan pertama dan beliau adalah isteri Adam.
JESUIT PRIEST - Salah seorang paderi suruhan Paus.
The Last Pope - Pemimpin Vatican yang terakhir
Pope Roman Peter II - Dikatakan beliau akan perintah dunia ini dari Middle Earth, di Israel, bukan di Rom.
Cantus - adalah warisan ‘Knight Templar’
Benidictine Order - salah 1 sistem kehidupan Dajjal yang dicorak oleh Vatican dan ramai mengamalkan secara tak sedar
New WorldOrder - adalah 1 sistem global sedunia yang hampir semua Negara mempunyainya.
Freemasonry - salah 1 ejen sulit Al-Masih Dajjal di zaman modern, dahulunya mereka ini dikenali sebagai Knight of Templar (ketika Perang Salib)
Zionis - adalah 1 bangsa puak kiri Yahudi yang mengatur dunia mengikut order mereka termasuklah pemakanan, pakaian, budaya, hiburan, kewangan, dll lagi.
Bishop- Salah seorang paderi peringkat tertinggi suruhan Paus.
Muhammad - Nabi~Rasul terakhir yang diturunkan untuk panduan manusia mengenal tuhan dan menjalankan hidup yang baik di alam dunia.
Salehuddin - Seorang Khalifah Islam yang hebat yang mengamankan seluruh dunia sehingga beratus2 tahun selepas mendapat kemenangan di Perang Salib.
Jacques de Molay - Orang suruhan Paus yang memiliki keupayaan luar biasa dari jangkauan manusia biasa.
Kafir - Manusia berakal yang tidak beragama Islam, tetapi tahu Islam itu wujud dan benar……..
- Kafir = murtad (sama erti)
- Murtad = keluar dari Islam (selepas tahu Islam itu benar)
Yahudi - Manusia berbangsa Jews (dalam bahasa Inggeris)
- Yahudi adalah keturunan Nabi Ishak dari ibunya Sarah, iaitu isteri
ke-2 Nabi Ibrahim.
- Yahudi yang percaya kepada tuhan yang 1 iaitu Allah dinamakan (ahli
kitab)
- Yahudi merupakan bangsa paling zalim di dunia kerana itu banyak Nabi
diturunkan kepada mereka supaya berubah
- Yahudi adalah bangsa yang tidak mempunyai tanah sendiri kerana itu
bangsa ini merempat beribu2 tahun
- Akhirnya pada hari ini, Yahudi berjaya merampas tanah Palestin, untuk
menanti ketibaan Al-Masih Dajjal.
- The Rulling State of The World will establish from Holy Land,Jerusalem , Golden Age of Nabi Sulaiman…!!!
Al-Masih Mahdi - Pemimpin akhir zaman, dia keturunan Nabi Muhammad.
- Kebetulan, nama belia ialah Muhammad Bin Abdullah. (mengikut banyak rekod hadis Sahih)
Agama - Adalah fahaman untuk penyembahan dan mengenal tuhan.
- Hanya Islam sahaja diakui sebagai agama yang diredhoi di sisi Allah.

Thursday, 14 July 2011

TRANSFORMERS MENYERTAI "BERSIH 2.0"




AKU NK KONGSI PIC TRANSFORMERS NIE..AKU DPT DR SUMBER2 YG XDIKETAHUI..MMG TERBAIK..
Bumblebee menyelamatkn slh sorg yg menyertai BERSIH 2.0











Backup dtg dr blkg..giler ahh..huhu












Yg nie terbaik..backup polis..aku ske pic yg nie..